perjantai 13. tammikuuta 2012

Uusi muumio...

Tai siis muumi-muki. Olen muutaman vuoden aikana haalinut kaikki muumi-mukit, mitä olen käsiini sattunut saamaan. Nyt huomasinkin, että taas olisi tulossa uutta täytettä kaappiin, eli uusi juhla-muumi.

"Muumilaaksossakin juhlitaan, muumimaisesti ilman sen kummempaa syytä, kun Helsinkikin juhlii nimitystään maailman design-pääkaupungiksi vuoden 2012 ajaksi (World Design Capital Helsinki 2012, WDCH 2012).Juhlavuoden alkaessa Hurraa!-muki jatkaa Arabian iloista Muumi-mukien sarjaa. Sen koristeesta välittyy hilpeä juhlan tunnelma. Muumilaaksossa osataan juhlimisen taito!
Taiteilija ja kuvittaja Tove Slotte on valinnut Hurraa!-mukin koris­teen Tove Janssonin vuonna 1960 ilmestyneestä kirjasta ’Kuka loh­duttaisi Nyytiä?’. Kirjassa oleva alkuperäinen piirros puistossa juhlivista Muumilaakson asukkais­ta sopi hyvin kuvaamaan maail­man design-pääkaupunkivuoden tunnelmaa Helsingissä."

Ainut ongelma näissä mukeissa alkaa olla säilytystilojen puute (ja tietysti se, että kuka ehtii käytää n. 40 mukia...) Käytössä olevat mukit majailevat päällekkäin pinottuina kuivauskaapissa (pelkään koska hyllyt romahtaa...) ja kausimukit ja myynnistä poistuneet miehen kouluaikana tekemässä seinähyllykössä.



 
Muita muumioiden keräilijöitä eetterissä?


Hyvää alkavaa viikonloppua


Terkuin

Kookos

4 kommenttia:

  1. Suoloisia nuo muumimukit, mun sisko on myös muumimukien intohimoinen keräilijä (sekä kipot ja maljakot).

    VastaaPoista
  2. Mulla on vajaa kymmenen muumi-mukia ja lisää tahtoisin, myös tämän Juhlavuoden mukin. Teinkin siitä pienen postauksen blogiini taannoin. :)

    VastaaPoista
  3. Täällä, mut en niinkään keräile vaan meille ostetaan niitä :O) Vaikken välttis haluis kun kerään RM:ia :D Mut joo siis on ne kivoja ja kauniita <3

    VastaaPoista
  4. Inanaa: mulla on ihan mennyt ohi, pitääkin käydä kurkkaamassa! Noi on petollisia lisääntymään, ensin on vaan muutama muki ja sitten yhtäkkiä monta kymmentä...

    Minna: Mulle kanssa toi "keräily"-termi ei ihan ehkä pidä paikkaansa, mäkin ostan niitä ehkä jo tavan vuoksi... Himoitsisin kanssa RM:n mukeja ja ehkä beige-valkoisia GG-mukejakin...

    VastaaPoista

Jokainen kommentti ilahduttaa minua : )